Steam heeft zojuist een van de meest originele RPG’s toegevoegd in jaren

Steam heeft zojuist een van de meest originele RPG’s toegevoegd in jaren

De hoogtijdagen van blockbuster Turn-based RPG’s Misschien goed in het verleden, maar aan de indie -kant is het genre nog steeds levend en wel. Net Clair obscur: expeditie 33 Reinsde een liefde voor turn-based games onder een enorm aantal spelers dit jaar, een van de meest inventieve RPG’s in jaren pronkt met zijn unieke vechtsysteem in een openbare demo en een gesloten bèta.

Wander Stars Draagt ​​zijn anime -inspiratie op zijn mouw. Eén kijk op zijn karakterontwerpen laat zien dat zijn kunst sterk geïnspireerd is door retro anime zoals Dragon Ball Zen de overeenkomsten eindigen daar niet. De hele game is gestructureerd in een reeks afleveringen met hun eigen verhaalbogen en mechanica, gericht op high-energy vechtsporten gevechten compleet met overdreven aanvalsanimaties.

De anime-geïnspireerde RPG Wander Stars Heeft een korte gesloten bèta voorafgaand aan de release van 1 augustus.

In Wander Starsje speelt als Ringo, een vroegrijp kind dat woont met haar ongelooflijk jacked oma in een geïsoleerde stad. Terwijl ze boodschappen krijgen, heeft Ringo haar ketting gestolen door een antropomorfe wolf genaamd Wolfe, en realiseert zich al snel dat ze de sleutel tot een legendarische kaart heeft gehouden zonder het jarenlang te weten. Wolfe is slechts een van de vele personages die alle stukken van de Wanderstar -kaart probeert te verzamelen, die wijst op groot fortuin. Nadat een andere schat die Hunter met de prijs is weggekomen, sluit Wolfe zich aan bij Ringo – gedeeltelijk uit angst voor haar oma, die opnieuw ongelooflijk jacked is – op een zoektocht om het terug te krijgen en misschien haar broer in het proces te vinden.

Hoewel Ringo een klein kind is, is ze meer dan in staat om haar eigen te houden dankzij haar training in Kiai Martial Arts, die de ruggengraat vormt van het gevechtssysteem van de game. In plaats van te kiezen uit een lijst met vooraf ingestelde spreuken en vaardigheden, heb je een enorm woordenboek met woorden om uit te kiezen, en ze op verschillende manieren combineren kan unieke effecten verlenen. In het begin is het zo eenvoudig als het combineren van Super en Kick om meer schade toe te voegen aan je basisschopaanval, maar de complexiteit loopt snel op. Naarmate u niveaus wint, kunt u meer woorden aan uw pool toevoegen en er meer in één keer gebruiken. Met meer geavanceerde woorden kunt u elementaire aspecten toevoegen aan aanvallen, meer doelen tegelijk toeslaan of uw laatste woord herhalen voor meer schade.

De op woord gebaseerde gevechten van Wander Stars Laat je je eigen aanvallen maken.

Papierkasteel

Zelfs op dat basisniveau, Wander Stars‘Combat voelt totaal uniek aan. Nieuwe woorden worden snel aan uw inventaris toegevoegd en het vinden van de beste manier om ze te combineren is uiterst bevredigend. Wander Stars vertrouwt ook sterk op het exploiteren van de zwakke punten van vijanden. Elke vijand heeft een willekeurige lijst van zwakke punten en weerstanden tegen individuele woorden. Ze raken met een woord waar ze zwak tegen worden, doet niet alleen meer schade, maar geeft je ook een spirituele punt. Aan het begin van het spel kun je vier woorden per beurt in de strijd gebruiken, opsplitsen in zoveel verschillende aanvallen als je wilt. Met de geestenpunten kunt u één gebruik van een woord herstellen, wat betekent dat als u meerdere aanvallen op zwakke punten kunt stapelen, u uw beurt steeds verder kunt strekken, alleen beperkt door de tijd dat elk individueel woord wordt afgekoeld voordat het opnieuw kan worden gebruikt.

Zelfs in geweldige turn-based RPG’s, is het niet ongewoon om vast te komen te zitten in een lus van precies hetzelfde te doen elk gevecht, omdat het het beste werkt. Maar sinds elke vijand in Wander Stars Heeft een unieke reeks zwakke punten en weerstanden, het maakt dat probleem weg, waarbij elke keer een nieuw vervaardigde strategie eist.

Wander Stars‘Verhaal voelt als kijken naar een old-school anime-serie.

Papierkasteel

Wander Stars is ook interessanter op de lange termijn vanwege willekeur. Aan het begin van elke aflevering, ongeveer een uur lang, krijgt Ringo zelf een nieuwe reeks zwakke punten en weerstanden, evenals een nieuwe set startwoorden. Als je elke keer je stal van vaardigheden opnieuw moet opbouwen, betekent je dat je altijd de beste manier probeert te vinden om te gebruiken wat je beschikbaar hebt, een bijna roguelike wending aan de game toe te voegen, maar toch het gevoel van een geschreven verhaal te behouden.

Wander Stars‘Limited Beta biedt de eerste drie hoofdstukken van het spel, terwijl een openbare demo alleen pronkt met de eerste. Beide bieden een blik op een van de meest veelbelovende RPG’s van de zomer, met een schattig anime-achtig verhaal om je door een van de meest interessante turn-based vechtsystemen ooit te dragen.

Wander Stars wordt op 1 augustus op pc uitgebracht.

Fuente

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *