Nintendo schakelt de regels van consolegame over

Nintendo schakelt de regels van consolegame over

Ontgrendel de digest van de redacteur gratis

Ondanks herhaalde voorspellingen dat de opkomst van mobiele platforms, cloud gaming en high-performance pc’s consoles verouderd zouden maken, heeft Nintendo bewezen dat hardware nog steeds belangrijk is. Het recordbrekende debuut van de Switch 2 heeft het verhaal gereset.

Nintendo had een doelwit om in maart volgend jaar 15 miljoen eenheden van zijn nieuwe console te verkopen. Maar in slechts vier dagen, de Japanners gaming Bedrijf verkocht meer dan 3,5 miljoen eenheden van de $ 450 Switch 2, de sterkste lancering op record. Het momentum is opmerkelijk voor een hybride console die fungeert als een handheld en thuisapparaat, vooral in een tijd waarin de industrie verschuift naar digitale distributie- en abonnementsservices.

Vroege verkoopcijfers hervormen de vooruitzichten voor het fiscale jaar van Nintendo. Gamehardware- en softwaretitels zijn goed voor de overgrote meerderheid van de groepsinkomsten. Terwijl de Switch 2 meer kost om te maken dan zijn voorganger, verwachten analisten de omzet van ¥ 2,1 tn ($ 14,5 miljard) in het huidige fiscale jaar, volgens LSEG, hoger dan de ¥ 1,9 tn Nintendo -voorspelling in maart.

Levering biedt echter een onmiddellijke beperking. Sterke vroege vraag heeft al geleid tot tekorten, waarbij sommige markten bij de lancering beperkte beschikbaarheid ervaren. Als reactie heeft Nintendo de productiepartners gevraagd de productie de komende maanden te versnellen. Onder de leveranciers voor Switch 2 is kunstmatige intelligentie chipmaker Nvidia.

Het weggelopen succes van de originele schakelaar heeft ook een geïntensiveerde concurrentie, wat een nieuwe golf van handheld -uitdagers veroorzaakt. Apparaten zoals Steam Deck, Rog Ally en Legion Go concurreren nu om dezelfde gebruikers. Sony, de meest directe rivaal van Nintendo, bereidt naar verluidt ook een nieuw draagbaar PlayStation -apparaat voor.

Het toevoegen van deze druk zijn geopolitieke risico’s, met name rondom internationaal handelsbeleid. Nintendo vertraagde het meenemen van pre-orders voor de Switch 2 van april tot juni om de tarieven van president Donald Trump te beoordelen. De bredere dreiging blijft onopgelost. Aangezien het product al geprijsd is op een premie in vergelijking met zijn voorganger, kunnen alle extra kosten die naar consumenten verschoven, het momentum vertragen.

Toch ligt de kracht van Nintendo niet in het concurrentievermogen van het kosten. Zelfs als rivaliserende apparaten dwingende hardware -alternatieven bieden, missen ze de exclusieve franchises van Nintendo zoals zoals Mario,, ZeldaEn Pokémon. Achterwaartse compatibiliteit met eerdere schakeltitels zullen gebruikers vanaf de eerste dag toegang hebben tot een instant gamebibliotheek, wat de last voor gamers vermindert die kunnen ontstaan ​​wanneer een nieuw stuk hardware wordt gelanceerd.

Het belangrijkste is dat de grootste voorsprong van Nintendo ligt in generatiebekendheid. Voor velen dienen zijn producten als de eerste introductie tot gaming. Die verbinding heeft Nintendo in staat gesteld om relevant te blijven, zelfs als de industrie eromheen verschuift. In een markt die ooit is gedefinieerd door korte productcycli en verschuivende smaken van de consument, herdefinieert Nintendo hoe een succesvolle gamingstrategie eruit ziet in een gefragmenteerd, platformonafhankelijk landschap.

juni.yoon@ft.com

Fuente

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *