Fifty Shades of Typeface, een London Dominatrix krijgt haar eigen merkidentiteit

Fifty Shades of Typeface, een London Dominatrix krijgt haar eigen merkidentiteit

Het onderscheidende actief van het merk is “bindingen”, strips van hun op maat gemaakte lettertype vervormd om te lijken op touwen of leer, waardoor een subtiel erotische rand aan de campagne zonder naaktheid wordt toegevoegd. Het vermogen om te suggereren en te verleiden is de sleutel in het arsenaal van WMH & I van tekstgebaseerde speelsheid. “De ‘binds’ zijn een visuele weergave van de psychologische controle van Jane Grey”, zegt Mark. “Altijd strak, de bindingen komen rechtstreeks uit Jane wanneer aanwezig in de scène of fungeren als haar alomtegenwoordige controle wanneer ze net buiten de camera is.” Deze tekstgebaseerde experimenten wil een publiek van bereidwillige ‘subs’ ontwapenen en dabbelt in de donkere kunst van geest trucs en manipulatie.

WMH en ik onderzochten de belangen van seksueel onderdanige mannen bij het uitzoeken van de merkidentiteit voor Jane Gray. Dankzij uitgebreid psychologisch onderzoek naar de hoofden van onderdanige mannen en de beoefenaars van BDSM, konden WMH & ik hun verlangens, wensen en lust vol vertrouwen doorkruisen om een ​​merkidentiteit te creëren die met hen sprak in plaats van alleen adverteren met sadomasochisme. “Het vinden van de spanning in hun houding leidde ons tot het inzicht van ons publiek; de Jane Gray Sub zoekt onderwerping niet als vernedering, maar als zelfactualisatie”, zegt Daisy. “Ze zijn waardig en zelfverzekerd genoeg om hun ware verlangens te verkennen, ze hebben gewoon een beetje duwtje nodig van iemand als Jane.” Het lettertype zelf heeft een sfeer van vertrouwen met scherpe randen en slanke lijnwerk, maar nog belangrijker – de typografie interactie met de professioneel gefotografeerde scènes van Shibari, wasspelen en branding van hun campagne (letterlijk, door het gebruik van tatoeages).

“In termen van voordeel is al ons werk het publieksgerichte, als we alleen maar prachtige ontwerpen zouden maken, zouden we een team van kunstenaars zijn, geen creatieven”, zegt Daisy. Door de kunst van merkidentiteiten bieden WMH & ik het publiek niet alleen een plaats van verbondenheid, maar introspectie en karakteropbouw-met behulp van “taboe” onderwerpen en verbrijzingsvooroordeel. Immers, in het landschap van erotische media van vandaag die een comeback maken, is er misschien geen betere tijd om te flirten met de mogelijkheden van een raunchy lettertype.

Fuente

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *