Weinig Amerikaanse volwassenen ondersteunen het toestaan van religieuze scholen in staat om met belasting gefinancierde openbare charter-scholen te worden, maar een meerderheid is voorstanders waardoor religieuze kapelaan ondersteunende diensten bieden aan studenten van openbare scholieren, vindt een nieuwe peiling.
De enquête van Het Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research toont de complexiteit van de houding van Amerikanen ten opzichte van religieuze expressie op scholen, die varieert afhankelijk van het soort expressie en soms partijdige lijnen kruist.
De bevindingen benadrukken ook spanningspunten in het langdurige debat van het land over de rol van religie op openbare scholen, die blijft rijden wetgeving En juridische stappen. Recente voorbeelden zijn onder meer Een rechtszaak tegen een nieuwe maatregel in Arkansas dat vereist de weergave van de tien geboden in klaslokalen, Een push door wetgevers in meerdere staten om religieuze kapelaans toe te staan om te dienen in de rol van studentenondersteuning op openbare scholen, en De 4-4 beslissing van het Amerikaanse Hooggerechtshof Dat blokkeerde plannen voor een door de overheid gefinancierde katholieke charterschool in Oklahoma.
Over sommige kwesties zoals door leraren geleid gebed, zijn blanke evangelische protestanten en zwarte protestanten-die zich traditioneel aan weerszijden van het politieke gangpad bevinden-beide grotendeels ondersteunend, waardoor ze worden verdeeld van andere religieuze groepen. Witte evangelische protestanten hebben meer kans dan veel andere religieuze groepen om te zeggen dat religie “te weinig” invloed heeft op wat kinderen op openbare scholen worden onderwezen.
Kapelaans op scholen zijn populair, maar geen lerarengebed
Ongeveer 6 op de 10 Amerikaanse volwassenen zeggen dat religieuze aalmoezeniers moeten worden toegestaan om ondersteunende diensten te bieden aan studenten op openbare scholen, maar de meeste denken niet aan het door leraren geleid gebed of een verplichte periode tijdens schooluren voor privégebed moet worden toegestaan op openbare scholen.
Texas werd de eerste staat om aalmoezenieren toe te staan, in 2023. Daarna, wetgevers in verschillende staten beschouwd als soortgelijke rekeningen. Het is illustratief voor Een voortdurende conservatieve push Om meer religie in de klas te brengen, die voorstanders van scheiding van kerkstaten tegengaan.
Sally Hacker, 61, een Republikeinse en niet -genoemde christen uit Michigan, ondersteunt het hebben van kapelaans op scholen. Ze kunnen studenten helpen de Bijbel te gebruiken als een morele gids, zei ze.
“Als ze problemen hebben, kunnen deze studenten gaan praten met deze predikers en deze aalmoezeniers, en misschien kunnen ze hen helpen een manier te vinden om uit die problemen te komen,” zei Hacker.
Schoolkapelaans zijn slechts enigszins verdeeld bij religieuze Amerikanen, hoewel ze nog steeds tegen zijn tegen een meerderheid van de nones, de term voor atheïsten, agnostici en mensen zonder religie in het bijzonder. Maar blanke evangelische protestanten en zwarte protestanten staan los van katholieken, blanke mainline protestanten en nones in hun steun voor lerarengebed en verplichte gebedsperioden in openbare scholen.
Voor openbare schoolleraar Cameron Thompson, 47, uit Ohio, is door leraren geleid gebed niet OK als het deel uitmaakt van de instructie in de klas, maar hij ziet geen probleem als leraren ervoor kiezen om studenten in gebed te leiden als onderdeel van een buitenschoolse activiteit, zoals een fellowship van christelijke atleten.
“Als optionele activiteit heb ik het gevoel dat het iets is dat, ja, het moet zeker worden toegestaan,” zei Thompson, een Republikein en een Luthers.
De vragen stelden foutlijnen bloot onder partizanen aan beide zijden van het politieke spectrum. Democraten zijn stevig gekant tegen door leraren geleid gebed en verplichte schoolgebedsperioden, maar verdeeld over kapelaan ondersteunende diensten op openbare scholen, terwijl Republikeinen stevig voorstander zijn van aalmoezenierondersteunende diensten en door leraren geleid gebed maar verdeeld over een verplichte schoolgebedsperiode.
Psycholoog Gary Leu, 64, uit Utah, gelooft dat het toevoegen van aalmoezeniers verkeerd is.
Leu, een democraat, vraagt de motieven erachter en vraagt zich af of aalmoezenierprogramma’s meer gaan over het geven van religieuze waakhonden toegang tot scholen of een andere agenda hebben. Hij maakt zich ook zorgen over welke professionele normen en ethiek de aalmoezeniers zouden worden vastgehouden.
“Ik weet niet wat je probeert te bereiken die nog niet wordt bereikt,” zei Leu, die niet is verbonden aan een bepaalde religie maar een achtergrond heeft in de kerk van Jezus Christus van de heiligen der laatste dagen.
Oppositie tegen belasting gefinancierde religieuze charter-scholen, maar meer openheid voor vouchers
Amerikanen hebben meer kans om zich te verzetten tegen het toestaan van religieuze scholen met belasting gefinancierde openbare charter-scholen dan om dit te bevorderen. Ongeveer 4 op de 10 zijn tegengewerkt, terwijl ongeveer een kwart voorstander is en ongeveer een derde is noch in het voordeel noch tegenover.
Over het algemeen zijn Amerikaanse volwassenen meer verdeeld over met belasting gefinancierde vouchers die ouders helpen bij het betalen van collegegeld voor hun kinderen Woon particuliere of religieuze scholen bij van hun keuze in plaats van openbare scholen. Soortgelijke aandelen verzetten zich tegen en geven de voorkeur aan; Ongeveer een kwart zijn neutraal.
In mei beëindigde de dasbeslissing van het Hooggerechtshof effectief wat de natie zou zijn geweest First Religious Charter Schoolmaar het liet de kwestie nationaal onopgelost.
Gerelateerd | Hooggerechtshof levert schokkende overwinning voor scheiding van kerk en staat
Er is geen meerderheidssteun voor het toestaan van religieuze scholen om met belasting gefinancierde openbare charter-scholen te worden onder een van de grote religieuze groepen die zijn geanalyseerd, hoewel ongeveer 4 op de 10 blanke evangelische protestanten voorstander zijn, vergeleken met ongeveer 3 op de 10 katholieken en zwarte protestanten en ongeveer 2 op de 10 blanke mainline-protestanten. Aanzienlijke aandelen van al deze groepen zijn noch voorstander of verzet zich tegen dit idee. De meeste nones verzetten zich tegen het toestaan van religieuze scholen om met belasting gefinancierde openbare charter-scholen te worden.
Jess Tichenor, 39, van Oregon, is een van de nones die zich sterk verzetten tegen belasting gefinancierde religieuze charter-scholen omdat ze op hun hoede is voor favoritisme voor het christendom.
“In een ideale situatie zouden de door de overheid gefinancierde scholen een veilige plek zijn voor elke religie om te erkennen of zelfs te oefenen,” zei Tichenor, die het boeddhisme beoefent. Ze voelt op dezelfde manier over schoolvouchers.
Tegen de achtergrond van gunstige beslissingen Door het Hooggerechtshof van de conservatieve meerderheid hebben verschillende staten uitgebreide schoolvoucher -programma’s in de afgelopen jaren.
Voorstanders zeggen dat deze programma’s gezinnen helpen de beste keuze te maken voor de opleiding van hun kinderen. Op de Republikeinse nationale conventie noemde Tennessee Gov. Bill Lee het de ‘burgerrechtenprobleem van onze tijd’. Tennessee heeft uitgebreid Het schoolvoucher -programma in februari.
Naast discriminatieproblemen en kerkelijke kwesties, maken tegenstanders zich zorgen dat schoolvouchers geld nemen van openbare scholen, die de meeste Amerikaanse studenten dienen, en ten goede komen aan gezinnen met een hoger inkomen die al particuliere scholen gebruiken.
“Als ze hun kinderen naar een speciale privéschool gaan sturen, moeten ze dat uit hun eigen zak financieren,” zei Hacker, de niet -gegevens van Michigan.
Andere opvattingen over religie en openbare scholen
- Ongeveer 3 op de 10 Amerikaanse volwassenen zeggen dat religie “te veel” invloed heeft op wat kinderen op de openbare school worden onderwezen. Ongeveer tweederde van de blanke evangelische protestanten zegt dat religie “te weinig” invloed heeft.
- Ongeveer de helft van de Amerikanen zijn voorkeur dat openbare scholen eisen dat ze ouders lijsten bieden met boeken die beschikbaar zijn voor studenten, terwijl ongeveer een derde noch gunst noch tegen zich verzet en 14% tegengewerkt.
- Bijna de helft, 45%van de Amerikaanse volwassenen verzet zich tegen religieuze vrijstellingen voor vaccins bij kinderen die nodig zijn voor studenten die openbare scholen bezoeken, terwijl ongeveer een kwart voorstander is en ongeveer 3 op de 10 neutraal zijn.
- De meeste volwassenen zeggen dat vrijheid van religie en scheiding van kerkstaten “extreem” of “zeer” belangrijk is voor de identiteit van de Verenigde Staten als een natie, maar 81% zegt dat religieuze vrijheid belangrijk is, vergeleken met 64% die dit zegt over scheiding van kerk en staat.
Geef een reactie