Na jaren nieuwsgierig te zijn geweest naar de nieuwste originele film van Pixar, de Elio releasedatum is gearriveerd en we kunnen eindelijk praten over het laatste 2025 film in meer detail. (Milde spoilers vooruit). Toen ik de kans kreeg om Pixar Animation Studios voor Cinemablend in mei te bezoeken, sprak ik met enkele van de filmmakers over wat er in het maken van ging Elio. Ze vertelden me een element van de film dat vooral hen ‘zweet’ maakte, maar ik dacht dat het een van de mooiste aspecten van het project bleek te zijn.
Tijdens het persevenement van Pixar leerde ik over de ins en outs van het creëren van het communiverse, een ruimtestation dat de boodschap van Elio ontvangt en hem straalt om hem te overwegen hem een lid te maken in de veronderstelling dat hij de leider van de aarde is. Het begon allemaal met een schets gemaakt door productieontwerper Harley Jessup die deelde wat er gebeurde nadat hij het concept had getoond aan zijn collega -filmmakers in ons interview:
Ik wist niet of het zou werken of niet, en God zegene Claudia, maar we hebben in het begin veel tests gedaan waar het niet werkte en we maakten ons allebei bezorgd.
Als je de nieuwe Pixar -film al hebt gezien, dat is geweest Positief buzz krijgeninclusief via de onze Elio beoordelingje weet waar we het over hebben. Wanneer Elio voor het eerst het communiverse betreedt, is het adembenemend omdat het ruimtestation een verscheidenheid aan omgevingen bevat voor zijn diverse uitheemse soorten om van te leven en rond verschillende soorten zwaartekrachten roteert. U kunt hieronder de eerste schets van Jessup bekijken:
Tijdens ons bezoek aan Pixar hebben we geleerd dat de filmmakers uiteindelijk de omgeving van het communiverse in VR hebben gecreëerd en tijd zouden besteden aan het plaatsen van zichzelf in de wereld om hen te helpen bij het animatieproces. Het klinkt allemaal erg ingewikkeld, nietwaar? Zoals visuele effecten supervisor Claudia Chung deelden:
Ik bedoel, hij creëerde een plek die zijwaarts was, ondersteboven, maar een deel daarvan is ook de charme van de ruimte, toch? Alsof er geen zwaartekracht in zit en dat wilden we respecteren. We willen dat onze buitenaardse wezens zich vreemd voelen. En dus gingen we meteen naar de computer en begonnen we het te verplaatsen en te bouwen en te modelleren. Het team heeft het geweldig gedaan om het te prototyperen. En het ontwerpproces is heel veel heen en weer.
Pixar heeft in de loop der jaren de uitdaging van veel technische hindernissen gecreëerd en gestegen, van het creëren van een personage dat er zo levend uitziet als vuur voor Elementair of conceptualiseren Nieuwe en herkenbare gevoelens voor die van vorig jaar Binnenstebuiten 2. Maar zoals Chung ook uitlegde tijdens ons interview, leven ze voor beproevingen zoals het Communiverse. In haar woorden:
We zijn meestal degenen die op de achtergrond zweten. Ze zijn zo van, hoe bouwen we dat op? Maar op Elio was het anders. Het is alsof we iets moois zagen en het ons deed zweten, het was eigenlijk opwindend om iets te doen dat we nog nooit eerder hebben gedaan. Ik denk dat dat is waar mensen bij Pixar Hunger naar de uitdaging zijn. En Harley was bereid om met ons mee te rijden, zelfs als sommige dingen er niet geweldig uitzagen. We hebben niet opgegeven.
We hebben gewacht Elio Sinds het in 2022 werd aangekondigd, en nu het eindelijk hier is (en dat kunnen we eindelijk Ontdek waarom hij een oogje heeft), het is zo interessant om te leren wat er is gebeurd om de film zo visueel oogverblindend te maken als deze is.
Ik dacht dat een van de opvallende scènes van de hele film voor het eerst met Elio het Communiverse ervoer, en het leren dat de Pixar -filmmakers veel werk hebben gesteld om het een realiteit te maken, laat me het alleen maar meer waarderen.
Geef een reactie