De beste videogames van 2025 (tot nu toe)

De beste videogames van 2025 (tot nu toe)

Het jaar is slechts de helft over en 2025 zit al vol met fantastische games. Van RPG’s en Management Sims tot puzzelspellen en coöperatie platformers, de eerste helft van het jaar had een hitrelease voor zowat elke vorm van speler.

Zelfs vóór de lancering van de Nintendo Switch 2 had elk platform genoeg geweldige games die je misschien al hebt gemist wat je favoriete spel van het jaar zou kunnen zijn. Met veel opwindende releases nog steeds aan de horizon, hier zijn Omgekeerd’s Best Reviewed Games of 2025.

Actie

Onimusha 2: Samurai’s Destiny

Capcom

Capcom heeft geen tekort aan essentiële franchises onder zijn riem, waaronder Mega Man, Resident Evil en Monster Hunter. Maar een van de series die niet helemaal dezelfde klassieke status heeft, is misschien een van de beste, en een recente remaster bewijst het. Onimusha 2: Samurai’s Destiny is een remaster van een spel uit 2002 die de tankbesturing van Resident Evil verandert in een uniek demonenbestrijdende actiegame. Een direct vervolg op het originele Onimusha -spel, Onimusha 2 is niettemin benaderbaar voor nieuwkomers – je bent een samurai die demonen jaagt in feodaal Japan en dat is vrijwel alles wat je moet weten. Vergeleken met meer eenvoudige actiegames, Onimusha 2 Voelt onhandig en opzettelijk, wat eigenlijk een kracht is, waardoor het aanvoelt als niets anders in het genre. Bovendien maakt de vertakkende verhaallijn het extreem opnieuw af te spelen, met elke keer door het verhaal beter te maken dan de vorige.

Split fictie

Elektronische kunst

Ontwikkelaar Hazelight is geen onbekende om succes op te nemen, na de release van Een uitweg en de geprezen Het duurt twee. Dit jaar kan het zich zelfs met Split fictieeen co-op game die tientallen genres lijkt te strekken. Spelen als twee schrijvers die vastzitten in een machine die verhalen steelt die ze nog niet eens hebben geschreven, springt je tussen tientallen scenario’s, elk met zijn eigen slimme gameplay -twist. Een van de meest uitdagende en bevredigende lokale multiplayer -games in jaren, Split fictie Is een eindeloos inventief avontuur zolang je iemand hebt om het mee te spelen, zelfs als de twee hoofdrolspelers waarschijnlijk op je zenuwen zullen komen.

Puzzelspellen

Blauwe prins

Ruwe woede

Blauwe prins is een spel over het verkennen van een landhuis door willekeurig gegenereerde kamers te plaatsen, totdat het veel meer is dan dat. Wat begint als een Roguelike met het doel om een ​​pad in kaart te brengen naar een mysterieuze kamer in het landgoed van je overleden oom, ontrafelt langzaam om laag na laag puzzels te onthullen. Veel meer zeggen zou zijn om te beroven Blauwe prins van de charme van het ontdekken van wat er van binnen is verborgen, maar fans van games als Lorelei en de laserogen En Dierlijk goed Zal waarschijnlijk genoeg redenen vinden om uren in zijn veranderende gangen te zinken.

RPG’s

Erkend

Obsidiaan

Na het instellen van twee old-school RPG’s in de ader van Baldur’s Gate In de fantasiewereld of Eora richtte ontwikkelaar Obsidian Entertainment zijn zinnen op de moderne first-person RPG. Erkend is een opvolging van de Pillars of Eternity -serie, gelegen in het diverse landschap van de levende landen en voor het eerst door de ogen van een enkel personage gezien. Wat alleen een oudere rollenkloon had kunnen zijn, is in plaats daarvan een diepe RPG verrijkt door het schrijven van Obsidian. Erkend Toont dat gevechten in een first-person RPG eigenlijk de moeite waard kunnen zijn om alleen op zichzelf te zoeken, en het ondersteunt met een rijke wereld die eist te worden onderzocht.

The Hundred Line: Last Defense Academy

Xseed Games

Een samenwerking tussen de makers van de Danganronpa en Zero Escape -serie, The Hundred Line: Last Defense Academy is een mix van visuele roman en tactische RPG die net zo diep en bizar is als je zou verwachten. In een school – de Titular Last Defense Academy – waar studenten worden beschuldigd van het verdedigen van de wereld tegen een buitenaardse invasie, De honderd lijnHet verhaal speelt zich af in non-stop wendingen en loopt door de tijd om alternatieve versies te tonen van hoe gebeurtenissen kunnen uitkomen. Dat resulteert in 100 verschillende eindes om te bereiken, en het zien van slechts een fractie van hen vereist een grote tijdinvestering die desalniettemin elke minuut waard is.

Lunar Remastered Collection

Gungho online entertainment

De eerste twee maan -RPG’s werden in de jaren 90 uitgebracht en kregen in de jaren daarna meerdere remakes en remasters, maar geen enkele is echt beschouwd als de definitieve editie, misschien tot Lunar Remastered Collection. Bestaande uit de eerste twee games in de serie, Lunar Remastered Collection is gebaseerd op een fan-favoriete vertaling van het script, en het vertellen van twee verhalen die 1000 jaar uit elkaar staan ​​in dezelfde chronologie. Beide games in de collectie kunnen in hun oorspronkelijke vorm worden gespeeld of met kleine verbeteringen die nog steeds het gevoel van hun eerste releases behouden. Met eenvoudige gevechten en meeslepende werelden voelen de maanspellen kil en nostalgisch aan ondanks hun wereldwijde percelen, Lunar Remastered Collection Een geweldige manier om twee van de meest over het hoofd geziene RPG’s van de jaren 90 te ervaren.

Clair obscur: expeditie 33

Kepler interactief

Clair obscur: expeditie 33 is een van de meest gesproken games dit jaar, zowel voor de game zelf als de gesprekken die eromheen zijn gesponnen met betrekking tot zijn inspiraties, de grootte van zijn team, en zelfs tot welk genre het echt behoort. Dat alles opzij, Expeditie 33 is een turn-based RPG die zelfs spelers heeft gehad die normaal gesproken het geïnteresseerd van het genre niet aanraken dankzij het boeiende uitgangspunt- en actie-geïnfuseerde gevechten. In een wereld met een letterlijk aftelling dat iedereen boven een bepaalde leeftijd uit het bestaan ​​elk jaar wist, volgt u een partij die vastbesloten is om de ware aard van de wereld te begrijpen en de zinloze slachting te stoppen.

Xenoblade Chronicles X: Definitieve editie

Nintendo

Xenoblade Chronicles x is de definitie van zijn tijd voorafgaand aan zijn tijd. Een spel vol met ideeën die zo vet en eigenzinnig en eigenzinnig zijn dat ze nog tien jaar na release voelen, kreeg dit jaar een tweede kans om te schitteren in een remaster. Grotendeels losgekoppeld van de rest van de Xenoblade Chronicles -spellen, speelt het een van de laatst overgebleven mensen op de planeet Mira die vecht om een ​​nieuw bestaan ​​na de vernietiging van de aarde te hebben. Xenoblade Chronicles x werd aanvankelijk bekritiseerd vanwege zijn zwakke centrale verhaal, maar alles om dat, van zijn goed ontwikkelde personages en slimme zijmissies tot de manier waarop het spelers dwingt om in de gevaarlijke wildernis te waden om hun wereldkaart in te vullen, maakt het een RPG als geen ander.

Sims

Two Point Museum

Sega

Strategiespellen kunnen belastende zaken zijn, veeleisende spelers letten goed op tientallen middelen en zijn klaar om hun plannen meteen te veranderen. Dat maakt een strategiespel dat zichzelf niet zo serieus meer welkom neemt. Two Point Museum is een eindeloos gekke kijk op management sims die nog steeds de basisprincipes van de strategie spijkert om het net zo uitdagend en bevredigend te houden als de beste games in het genre. Het eenvoudig klinkende doel van het spel is om je museum informatief en leuk genoeg te maken om enorme menigten te blijven tekenen, met meerdere thema-scenario’s die hun eigen spins zetten op wat nodig is om je museum succesvol en veilig te houden.

Wanderstop

Annapurna interactief

Er is geen tekort aan games waar je je eigen winkel kunt runnen, met eigenzinnige klanten kunt praten en gewassen oogst, vaak zo gezellig als ontspannend. Maar een van de beste spellen van dit jaar stopt om te vragen, wat voor soort persoon, wat nodig is eigenlijk zo’n pauze? Wanderstop Wordt je afgegeven als Alta, een jager die haar voorsprong heeft verloren en gedwongen wordt om te rusten door te helpen rond de Wanderstop -theewinkel. De ingewikkelde theesystemen zijn opzettelijk stomp en tijdrovend, waardoor Alta en de speler de tijd hebben om elke stap te overwegen van wat ze doen en zich afvragen of deze pauze van vechten echt is wat ze nodig hebben.

Fuente

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *