5 jaar geleden gaf PlayStation ons Assassin’s Creed in Japan, lang voordat Ubisoft er daadwerkelijk aankwam

5 jaar geleden gaf PlayStation ons Assassin’s Creed in Japan, lang voordat Ubisoft er daadwerkelijk aankwam

In 2020, op het hoogtepunt van iedereen die binnen en weg van anderen bleef, beloofde een exclusieve PlayStation een reis naar een vreemd land en oude tijd, waar je zou kunnen spelen als een nobele samurai met een heilige missie. Het was voor de tijd een perfecte release. Spelen als Jin Sakai, een man die zich inzet om zijn gevallen bondgenoten te wreken, kreeg je een eenvoudige en dwingende afleiding. Hoewel de gevechten onderweg veel en gratis waren, eisten ze geen perfecte timing, en de quest -indicatoren en grote iconen die je vertellen waar je naartoe moet gaan, herinneren aan elke grote vlaggenschip PlayStation -titel. Progressie was super eenvoudig en duidelijk, met Nee Elden Ring-zoals verwarring te vinden.

Dat in brede slagen de blijvende aantrekkingskracht is van Geest van Tsushimaontwikkeld door Sucker Punch als de laatste PlayStation 4 Exclusive en een van de eerste titels die op de nieuwe consoleratie worden gespeeld. Natuurlijk, het verhaal was Hollywood Blockbuster-niveau generieke, zonder romantiek, onder andere fijnere punten. Ja, sommige mensen vonden de stealth -secties veel te voor de hand liggend en de manieren om muren te beklimmen hadden zulke handig gemarkeerde richels (vergelijkbaar met het soort richels dat je bijvoorbeeld in Final Fantasy kunt zien). Maar Spook Nooit beweerd een geweldig literair werk te zijn, en de vervulde belofte was heel eenvoudig: het gaf ons Assassin’s Creed in Japan, jaren voordat de franchise de fans zou inhalen en daadwerkelijk zou geven wat ze wilden.

Een deel van het klimmen dat je kunt doen Spook omvat wat Grappel Hook -actie.

Sucker Punch

Tegen 20 maart van dit jaar heeft Ubisoft eindelijk ingehaald wat Sony had gedaan – Fans geven Assassin’s Creed Shadowsin Japan met dubbele protagonisten, maar het voelde al alsof het idee was gedateerd. Spook Had tevreden dat jeuk dat mensen voelden voor een open wereld stealth -spel waar je rond zou kunnen rennen met je samurai -zwaard, of mensen stilletjes van achteren vermoorden.

Hoewel de game een eigen originele wereld en personages bevatte, had het elk kenmerk van wat fans van andere bestaande franchises al hielden en wat we ons konden voorstellen Red Dead Redemption 2 of GTA), redenen om rond te rommelen met de fotomodus, en verrassend diepe side -quests waar al het verhalende sap stiekem zich verstopte. In het begin gaf het spel je een paard, en daarmee kon je vrij rond de open wereld rondlopen en onderweg kruiden en bloemen plukken. Je zou prachtige meditatieplekken kunnen vinden of in de veren kunnen genieten om tussen de gevechten te herstellen. De game combineerde het heerlijke toerisme van het bezoeken van feodaal Japan met de epische samurai -gevechten, en vertakkende vaardigheidsbomen met veel gevechtsopties om te verkennen, dingen die allemaal wanhopig leuk waren tijdens een morbide tijd.

Jin Sakai met een van zijn metgezellen.

Sucker Punch

Spook Voor mij was een van de eerste exclusieve Playstation die ik ooit had gespeeld, en het spelen van een handvol anderen, God van oorlog,, Horizon Zero Dawn,, Ratel en knallenliet me zien dat Sony een bepaalde eigen gameformule had genageld die buitengewoon goed werkte, zelfs als bepaalde kenmerken er repetitief uitzagen.

Geest van Tsushima Denk gewoon niet over hoe eenvoudig het moet zijn, en dat is precies waarom het lukt. Van punt A naar punt B in game komen is uiterst eenvoudig en aangename en baasgevechten kunnen worden opgeschaald om zo zwaar te zijn als je wilt. Je zult merken dat je oogwenk bij de hoofdcampagne, waar je elk plotpunt en twist, hoofdstukken kunt voorspellen voordat ze gebeuren. Maar zoals bij veel megahit RPG’s, is de meer complexe verhalen er als je buiten de gebaande paden reist – een bijvraag naar een vrouw Samurai -metgezel wiens homo was zowel fascinerend als historisch nauwkeurig, en Sucker Punch’s was Creatief directeur uitte verrassing Toen ik hem in 2020 vertelde dat ik de tijd had genomen om deze verhaallijn tot het einde te verkennen.

Terugkijkend op Spookwe kunnen zien dat het niet bepaald iets baanbrekend of onthullends deed. Het is wat je denkt dat het is – een dun vermomd Assassin’s Creed Gevestigd in Japan zonder banden met de epische overlevering van die franchise. Maar timing is alles en Spook had dat in schoppen. Het was perfect ontworpen om voor onze deur aan te komen wanneer we het het meest nodig hadden, en daarvoor zal ik altijd goede herinneringen hebben.

Geest van Tsushima is beschikbaar op PlayStation 4, 5 en PC.

Fuente

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *